Så här kommer du hit

Vasamuseet ligger på Galärvarvsvägen 14
på Djurgården i Stockholm.

Du kan ta tunnelbana till T-centralen eller till Karlaplan.

Man kan gå från T-centralen på 30 minuter.

Om du går från Karlaplan tar det ungefär 10 minuter.

Du kan ta buss nummer 47
eller buss nummer 69 från T-centralen.

Buss nummer 44 tar du från Karlaplan.

Du kan ta färja från Slussen hela året
eller färja från Nybroplan på sommaren.

Det är svårt att parkera här
om du kör bil hit.

De bästa parkeringsplatserna ligger bredvid Gröna Lund.

Karta
På den här kartan ser du var Vasamuseet ligger.
Vasamuseet ligger där den blå och vita pricken är.

Vill du se kartan lite större klicka på den här länken