Vasamuseet är tillgängligt för personer med funktionshinder.
Det finns handikapparkering vid ingången.
Vi har handikapptoaletter och hissar.
Du kan låna rullstol av oss,
och rullstolarna kan komma fram överallt i museet.
I stora och lilla filmsalen finns hörselslingor.
Du kan låna information om museet på punktskrift.
Här på webbplatsen finns information på teckenspråk.
Vi har en modell av Vasa
som personer med synskador kan känna på.
Vi har visningar
för personer med intellektuella funktionshinder.
I vår restaurang kan du köpa mat
som är fri från laktos och gluten.