Hitta till Vasamuseet
Vasamuseet ligger på Djur-gården
i Stockholm.
Adressen är Galärvarvsvägen 14.
Du kan ta dig hit på flera olika sätt.
Undvik att ta bilen om du kan.
Det finns inte så många
parkerings-platser på Djurgården.
Gå eller cykla hit
Att gå eller cykla till Djurgården är trevligt.
Att gå från city tar cirka 20 minuter.
Att cykla från city tar cirka 10 minuter.
Åk spår-vagn hit
Ta Spårväg City linje 7.
Gå av vid Nordiska museet/Vasamuseet.
Ta bussen
Buss 67 till hållplats Nordiska museet/Vasamuseet.
Buss 69 till hållplats Djurgårdsbron.
Buss 76 till hållplats Djurgårdsbron.
Åk tunnel-bana
Åk till station Karlaplan.
Från Karlaplan tar det 10 minuter att gå.
Du kan också ta buss 67
till hållplats Nordiska museet/Vasamuseet.
Åk färja
Djurgårdsfärjan:
Det går båtar från Slussen hela året.
Under sommaren går det
färjor från Nybroplan också.
M/S Emelie:
Båten går hela året.
Den går från
Nybroviken och Hammarby Sjöstad
och från Masthamnen vid Viking Line-terminalen.