Saker att göra för barn på Vasamuseet

Vasamuseet passar bra
för barn i alla åldrar.
Det finns också mycket som
vuxna och barn kan göra tillsammans.
Här får du några tips.

Lyssna på en audioguide

Gå till olika platser
i museet och lyssna
på en audiogude för barn.

Gå runt med karta

Följ Vasas spännande historia i egen takt
med hjälp av Familjespåret.
Den finns som tryckt folder på museet
eller digitalt på webbsidan.

Se filmen om Vasagrisen

Barnfilmen om Vasagrisen visas många gånger varje dag på museet.

Saker som barn brukar tycka om i museet

Många barn älskar Vasa.
Utforska utställningarna tillsammans!

Hur mycket väger en kanon-kula?
Finn svaret i utställningen Strid.

Vad hade de med sig på Vasa?
Kolla i utställningen Livet ombord.

Frågor & svar