Restaurang

Restaurangen har öppet
klockan 10 till 16
varje dag.

I Vasamuseets restaurang
kan du äta lunch eller fika.
Här finns varm mat,
smörgåsar, sallader,
bullar och kakor.
Vi lagar all mat själva.
Maten är gjord på svenska rå-varor.
Vi tänker på både kvalitet och klimatet.

Det här kan du välja

Vissa rätter har vi alltid på menyn,
till exempel kött-bullar med grädd-sås.
Det finns alltid vegetarisk mat,
soppa, dagens sallad och grillad smörgås.
Om du bara vill fika finns det
olika smörgåsar, bullar och kakor.

Har du med dig barn?

Vi har alltid mat som barn brukar tycka om.

Är du allergisk mot något?
Vi har mat och kakor
för dig som är allergiker.

Dagens rätt

Vi serverar också dagens rätt till lunch.

Till toppen